Recomandari

Din seria “litoralul romanesc are si parti bune…”

M-am gandit sa va povestesc experienta placuta pe care am trait-o vara trecuta pe litoralul romanesc. Poate unii dintre voi veti crede ca glumesc, dar va spun cinstit ca puteti trai si experiente placute pe litoralul romanesc.
Povestea incepe cam asa…in ultimi trei ani am petrecut vacantele de vara pe litoralul romanesc. Fiind cazati intr-un complex destul de mare si avand deja asigurate 2 mese pe zi (mic dejun si pranz), ne ramanea sa alegem locul unde sa servim cina.
Intr-o dupa-amiaza, am profitat de sejurul pe litoral pentru a ne intalni cu un bun prieten din liceu al sotului meu., “vaporean” si brav locuitor al Constantei. Bineinteles, am “mers pe mana” prietenului nostru drag si, cu mic si mare “ne-am imbarcat” in masina cu promisiunea ca “vom merge intr-un loc fain unde se mananca peste bun”. Zis si facut. Drumul a fost destul de usor si a trecut repede, povestind intre noi, astfel incat nu mi-am dat seama cand s-a oprit masina langa o sina de cale ferata, in plin camp. Sincer, la inceput nu mi s-a parut nimic impresionant, ci din contra… Dar, dupa ce am trecut calea ferata si am intrat pe terasa restaurantului, am fost placut surprinsa sa constat ca suntem direct pe plaja, iar in fata noastra se intindea marea cuminte.
Eram la Popasul Pescarilor in Neptun, o cherhana veche, reamenajata. Era o frumoasa dupa-amiaza de sambata si restaurantul era plin… Noroc ca aveam rezervare… Ne-am asezat la o masa pe terasa si imediat a venit cineva cu meniul.

O multime de bunatati, care mai de care mai imbietoare. Am mers pe mana prietenului nostru, si de data aceasta. Pentru inceput am servit un platou pescaresc cu midii pane, goujoane de salau pane, frigarui rapane si icre de stiuca.
Pentru felul principal, prietenul nostru a ales un platou cu chefal si dorada la gratar cu sos de usturoi si mamaliga. Pestele a fost proaspat, bine gatit, adica intr-un cuvant: DELICIOS.

De fapt, tot ce am mancat acolo a fost un festin si o explozie de gusturi si miresme care mai de care mai impresionante. Totul a fost stropit cu un vin alb, demisec, pentru a completa si imbogati savoarea preparatelor.
Desertul nu a mai intrat in discutie. Pur si simplu, nu a mai fost cazul, eram deja ghiftuiti cu peste si nu simteam nevoia de a schimba gustul. Nici macar prichindeii nu au obiectat, au fost multumiti si chiar au mancat cu placere pestele adus la masa.
Servirea a fost acceptabila: platoul pescaresc a venit destul de repede, insa, pentru pestele de la felul principal am asteptat ceva mai mult. Pentru noi nu a fost o problema, ci un prilej de a mai depana ceva amintiri, la un pahar de vorba. Nici macar copiii nu s-au plictisit pentru ca, intre cele doua feluri, s-au plimbat si s-au jucat pe plaja restaurantului. La atmosfera destinsa si placuta, de care am avut parte la Popasul Pescarilor a contribuit si luna plina care aparuse intre timp si care ne-a luminat seara.
Imi pare rau ca nu am facut mai multe poze, dar promit ca la urmatoarea “oprire” la Popasul Pescarilor, o sa aduc mai multe argumente vizuale.

In concluzie, daca vreti sa mancati un peste bun, intr-o ambianta placuta, va recomand din inima, Popasul Pescarilor din Neptun. Nu uitati, insa, de rezervare, deoarece in plin sezon, restaurantul este destul de aglomerat. Si ... mai ales, nu uitati sa va luati costumul de baie.

Nu uitati ca impreuna ne putem face ziua mai buna!